3 Οκτωβρίου 2010

Αλλαγες αλα ιδιωτικα από Σεπτεμβρη, για ενα «Νεο Λυκειο»

Λιγότερα υποχρεωτικά μαθήματα στη Β’ και Γ’ Λυκείου, αύξηση των ωρών διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και των ξένων γλωσσών, αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών και σε αυτό για την πρόσβασης στα ΑΕΙ, καθιέρωση του θεσμού της ερευνητικής εργασίας και η έμφαση στις νέες τεχνολογίες είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του «Νέου Λυκείου» σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.
Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης της ΠΟΣΔΕΠ με αφορμή την παρουσίαση βιβλίου της Συνομοσπονδίας με τίτλο «Η Αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα Πρόσβασης στα ΑΕΙ»., η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε εκ νέου στους βασικούς άξονες της μεταρρυθμιστικής παρέμβασης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι βασίζονται στο τρίπτυχο: εκσυγχρονισμός - αναβάθμιση – αξιολόγηση.
Τα σημεία-κλειδιά του Νέου Λυκείου, σύμφωνα με την κα Διαμαντοπούλου, είναι:
  • Ποσοτική και ποιοτική ενίσχυση της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας.
  • Αύξηση ωρών διδασκαλίας ξένων γλωσσών (υποχρεωτικά αγγλικά, δυνατότητα δεύτερης γλώσσας).
  • Ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων, ή αλλιώς λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στη Β’ και Γ’ Λυκείου. Η επιλογή αυτή, όπως είπε η υπουργός, έχει ως στόχο την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και θα συναρτάται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Εκσυγχρονισμός μεθόδων διδασκαλίας, ώστε ο μαθητής να μαθαίνει πώς να διαχειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει μέσω της ερευνητικής εργασίας.
  • Ένταξη του θεσμού ερευνητικής εργασίας, με καθηγητή-σύμβουλο.
  • Έμφαση στην καλλιέργεια συναισθηματικών και κοινωνικών ικανοτήτων (μέσω βιωματικής μάθησης).
  • Έμφαση στις τέχνες και τον πολιτισμό (με υποχρεωτική ένταξη στο πρόγραμμα σχετικών μαθημάτων).
  • Εθελοντικές και κοινωνικές δραστηριότητες.
  • Τα μαθήματα των φυσικών επιστημών αποκτούν εμπειρικό χαρακτήρα με την υποχρεωτική χρήση εργαστηρίου.
  • Νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία και τη μάθηση.
  • Αξιολόγηση του μαθητή από το συνολικό έργο του και όχι μόνον από τις εξετάσεις.
«Το Νέο Λύκειο αποτελεί τμήμα του Νέου Σχολείου. Ένα νέο, αυτόνομο Σχολείο, που έχει βεβαίως υποχρεωτική τη Λογοτεχνία και τη Νεοελληνική γλώσσα, μικρό αριθμό υποχρεωτικών μαθημάτων, με πολλές, όμως, ώρες, ώστε τα παιδιά να μη χρειάζεται να κάνουν επιπλέον μαθήματα εκτός σχολείου και νέο τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, όχι μόνο με εξετάσεις, αλλά και με εργασίες, με συνεισφορά και συμμετοχή σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές εκδηλώσεις, με πολιτισμική δραστηριότητα, με εργαστηριακά μαθήματα, έτσι ώστε το παιδί να αξιολογηθεί συνολικά και όχι μόνο από ένα γραπτό. Αρχίζει μεγάλη συζήτηση γιατί το Λύκειο είναι ο πυρήνας της μετάβασης από το σχολείο στο Πανεπιστήμιο, στο Τεχνολογικό Ίδρυμα, στην επαγγελματική ζωή» δήλωσε σχετικά η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου.
Στο νέο σύστημα, τόνισε η υπουργός, τα ΑΕΙ θα αποκτήσουν ισχυρό λόγο και θα συναποφασίζουν με το υπουργείο για τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματά τους. Οι εξετάσεις θα έχουν πανελλαδικό χαρακτήρα, τα θέματα θα επιλέγονται από τράπεζα με πληθώρα θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας, ενώ οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή κι όχι σε τμήμα.
Οι αλλαγές θα αρχίσουν να δρομολογούνται μέσω διαλόγου από την επόμενη σχολική χρονιά και εντάσσονται στο πλαίσιο των ευρύτερων αλλαγών σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Στη σύνοδο των πρυτάνεων το προσεχές Σαββατοκύριακο η υπουργός Παιδείας θα παρουσιάσει τις προωθούμενες θεσμικές αλλαγές για τα ΑΕΙ (αλλαγή του νόμου-πλαισίου, χωροταξική αναδιάρθρωση, επιτάχυνση των διαδικασιών αξιολόγησης). Στη σύνοδο θα τεθεί επίσης και το θέμα της δραστηριότητας των φοιτητικών παρατάξεων εντός των ΑΕΙ, με αφορμή τα τελευταία γεγονότα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Προχθές σημειώθηκε ένταση ξανά όταν μέλη φοιτητικής παράταξης άρπαξαν κάλπη, ενώ χθες δεν επέτρεψαν τη διεξαγωγή συνεδρίαση των ακαδημαϊκών αρχών για το θέμα.
 πηγή:
http://tvxs.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου