40 βιβλία για το φθινόπωρο
Επιλογή από τους τίτλους που θα κυκλοφορήσουν τους φθινοπωρινούς μήνες. Η ελληνική και η ξένη λογοτεχνία, το δοκίμιο, η φιλοσοφία, η οικονομία, η βιογραφία, η ελληνική ιστορία
ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΚΟΥΖΕΛΗ | Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010
Σε δοκιμασμένους έλληνες συγγραφείς, σε γνωστά ονόματα της διεθνούς σκηνής, σε εκδόσεις κλασικών έργων και σε βιβλία που μας βοηθούν να κατανοήσουμε την παρούσα οικονομική, πολιτική και κοινωνική συγκυρία επενδύουν οι εκδότες αυτό το φθινόπωρο. Βαλτινός, Δούκα, Καρυστιάνη, Κουμανταρέας, Μιχαλοπούλου, Παπανδρέου, Φάις, Φακίνου έρχονται με νέα πεζογραφήματα. Από τα βιβλία που θα συζητηθούν, το αμφιλεγόμενο «Το πρωτότυπο της Λώρας», το ημιτελές έργο του Ναμπόκοφ που περιμέναμε τριάντα χρόνια να αποφασίσουν η σύζυγος και ο γιος του αν θα το εκδώσουν, το «Χαστούκι» του Ελληνοαυστραλού Χρήστου Τσιόλκα, που αναστατώνει τους διεθνείς βιβλιοφιλικούς κύκλους τον τελευταίο χρόνο, η ιδιότυπη αυτοβιογραφία του Τζ. Μ. Κουτσί και ο «Κάιν», το τελευταίο μυθιστόρημα του Σαραμάγκου. Ο Ιαν Ράνκιν μάς συστήνει τον διάδοχο του Ρέμπους και ο Νικ Ρένισον γράφει μια βιογραφία του Σέρλοκ Χολμς. Οι Νουριέλ Ρουμπινί, Ντανιέλ Κοέν και άλλοι οικονομολόγοι δίνουν ερμηνείες της κρίσης και προτείνουν διεξόδους από αυτήν, ενώ ο Αλαίν ντε Μποτόν μάς παρηγορεί με τον δικό του τρόπο. Τα βιβλία των Μαρί-Μονίκ Ρομπέν, Πιερ-Αντρέ Ταγκιέφ, Πίτερ Μπερκ, Αλέξανδρου Νεχαμά συνιστούν αφορμή αφυπνιστικών προβληματισμών για τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς και τις εταιρείες που τους κατασκευάζουν, τη νέα μαζική κουλτούρα των θεωριών συνωμοσίας, την «υβριδοποίηση» των πολιτισμών στη νέα εποχή και την ομορφιά ως υπόσχεση ευτυχίας. Γιούργκεν Χάμπερμας και Πάπας Βενέδικτος ΙΣτ΄ συζητούν για τα θεμέλια της Ευρώπης και τη συνύπαρξη λόγου και θρησκείας. Οι στοχαστές Μισέλ Φουκό και Ουμπέρτο Εκο και οι ερωτικοί Μαρκήσιος Ντε Σαντ και Ζορζ Μπατάιγ, αλλά και η ιστορία του Βυζαντίου, του καθολικισμού και της νεότερης Ελλάδας είναι ψηφίδες της εφετινής βιβλιοπαραγωγής, η οποία μάλλον διαψεύδει τα δυσοίωνα ότι «δεν βγαίνουν πια καλά βιβλία» και επιβεβαιώνει ότι σε καιρούς κρίσης η ποιότητα είναι αυτό που επιβιώνει.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ1 | ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ
Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ
(Πατάκης)
Πώς και γιατί οι Γερμανοί παρέμειναν στα Χανιά ως τον Ιούνιο του 1945; Μια φοιτήτρια από τα Χανιά, με αφορμή ένα έγγραφο που πέφτει στα χέρια της, σκαλίζει την ιστορία του παππού της και τη νεότερη ιστορία της πόλης της στο νέο μυθιστόρημα της Μάρως Δούκα, που μπορεί να θεωρηθεί το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας που ξεκίνησε με το Αθώοι και φταίχτες και θεματικούς άξονες τον μύθο και την Ιστορία.
2 | ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ
Ο τελευταίος Βαρλάμης
(Εστία)
Ενα μακρύ διήγημα, όπου το πραγματικό και το φανταστικό συμπλέκονται με ένταση σε μια πυκνή αφήγηση όλης σχεδόν της νεοελληνικής ιστορίας. Εχει ιδιαίτερη σημειολογική σημασία, καθώς είναι το πρώτο λογοτεχνικό κείμενο που εκφωνήθηκε αντί ομιλίας στην Ακαδημία Αθηνών, κατά την επίσημη τελετή υποδοχής του συγγραφέα ως τακτικού μέλους της.
3 | ΕΥΓΕΝΙΑ ΦΑΚΙΝΟΥ
Οδυσσέας και μπλουζ
(Καστανιώτης)
Δύο χρόνια μετά το Για να δει τη θάλασσα , το μυθιστόρημα της μνήμης, η Ευγενία Φακίνου επιστρέφει με ένα νέο βιβλίο. Οι θεματικοί του άξονες διαχρονικοί, αγγίζουν τα βασικά της ανθρώπινης ύπαρξης: τον έρωτα, τον θάνατο, τη μοναξιά, τον φόβο για το διαφορετικό.
4 | ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Ερωτας υπό αίρεση
(Καστανιώτης)
Με τη λογοτεχνική φόρμα με την οποία μας πρωτοσυστήθηκε ως συγγραφέας επιστρέφει ο Νίκος Παπανδρέου. Το νέο του βιβλίο είναι μια συλλογή διηγημάτων με χαρακτήρες όλων των ηλικιών και των τάξεων που ερωτεύονται ή υποφέρουν στην αμερικανική ήπειρο ή στην ελληνική ύπαιθρο από το 1960 ως σήμερα.
5 | ΜΙΣΕΛ ΦΑΪΣ
Πορφυρά γέλια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ1 | ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ
Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ
(Πατάκης)
Πώς και γιατί οι Γερμανοί παρέμειναν στα Χανιά ως τον Ιούνιο του 1945; Μια φοιτήτρια από τα Χανιά, με αφορμή ένα έγγραφο που πέφτει στα χέρια της, σκαλίζει την ιστορία του παππού της και τη νεότερη ιστορία της πόλης της στο νέο μυθιστόρημα της Μάρως Δούκα, που μπορεί να θεωρηθεί το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας που ξεκίνησε με το Αθώοι και φταίχτες και θεματικούς άξονες τον μύθο και την Ιστορία.
2 | ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ
Ο τελευταίος Βαρλάμης
(Εστία)
Ενα μακρύ διήγημα, όπου το πραγματικό και το φανταστικό συμπλέκονται με ένταση σε μια πυκνή αφήγηση όλης σχεδόν της νεοελληνικής ιστορίας. Εχει ιδιαίτερη σημειολογική σημασία, καθώς είναι το πρώτο λογοτεχνικό κείμενο που εκφωνήθηκε αντί ομιλίας στην Ακαδημία Αθηνών, κατά την επίσημη τελετή υποδοχής του συγγραφέα ως τακτικού μέλους της.
3 | ΕΥΓΕΝΙΑ ΦΑΚΙΝΟΥ
Οδυσσέας και μπλουζ
(Καστανιώτης)
Δύο χρόνια μετά το Για να δει τη θάλασσα , το μυθιστόρημα της μνήμης, η Ευγενία Φακίνου επιστρέφει με ένα νέο βιβλίο. Οι θεματικοί του άξονες διαχρονικοί, αγγίζουν τα βασικά της ανθρώπινης ύπαρξης: τον έρωτα, τον θάνατο, τη μοναξιά, τον φόβο για το διαφορετικό.
4 | ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Ερωτας υπό αίρεση
(Καστανιώτης)
Με τη λογοτεχνική φόρμα με την οποία μας πρωτοσυστήθηκε ως συγγραφέας επιστρέφει ο Νίκος Παπανδρέου. Το νέο του βιβλίο είναι μια συλλογή διηγημάτων με χαρακτήρες όλων των ηλικιών και των τάξεων που ερωτεύονται ή υποφέρουν στην αμερικανική ήπειρο ή στην ελληνική ύπαιθρο από το 1960 ως σήμερα.
5 | ΜΙΣΕΛ ΦΑΪΣ
Πορφυρά γέλια
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=56&artId=352429&dt=05/09/2010#ixzz0yqQpYXaZ
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=56&artId=352429&dt=05/09/2010#ixzz0ydX19ekU
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου