Της Κατερίνας Μυλωνά
Με σύστημα και χωρίς υπερβολές, οι αριστούχοι του νομού έφτασαν μια «ανάσα» από το 20 και είναι σε θέση να διεκδικούν με αξιώσεις μια θέση στην πρώτη σχολή της επιλογής τους. Ιατρική, Νομική και Πολυτεχνείο κερδίζουν για άλλη μια χρονιά τις προτιμήσεις των αριστούχων, οι οποίοι εξηγούν στην «Π» πώς κατάφεραν και «έσπασαν τα κοντέρ».
«Δούλεψα σκληρά όλη τη χρονιά και όλα τα προηγούμενα χρόνια και ήμουν ψύχραιμος κατά τη διάρκεια των εξετάσεων», αναφέρει ο Χαράλαμπος Αναστασιάδης, από το 1ο Λύκειο Ηρακλείου. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική σε Θεσσαλονίκη ή Ηράκλειο γιατί του αρέσει σαν κλάδος.
Με συστηματικό διάβασμα και αφοσίωση σε αυτό που ήθελε να πετύχει, με αυτοπειθαρχία και αυτοπεποίθηση, η Καλλιόπη Ραμουτσάκη, από το 1ο Λύκειο κατάφερε να συγκεντρώσει πολύ υψηλή βαθμολογία. Θέλει να περάσει Νομική Αθηνών γιατί την ενδιαφέρουν οι διεθνείς σχέσεις.
Με πολλή δουλειά και κούραση τα κατάφερε η Μαρία Σπανουδάκη, από το 1ο Λύκειο, η οποία αναγνωρίζει ότι ήταν μια δύσκολη διαδικασία, από την οποία δεν έλειψαν ούτε τα κλάματα. Την ενδιαφέρουν η Ιατρική και η Χημεία, «μου αρέσει να προσφέρω κάτι στον κόσμο και μου αρέσουν οι επιστήμες φυσική και χημεία», αναφέρει.
«Χάρηκα που απέδωσαν οι κόποι μου. Αν είσαι αφοσιωμένος σε κάτι που σε ενδιαφέρει, στο σκοπό σου, δε σε νοιάζει όσο δύσκολα και να περάσεις», λέει η Κωνσταντίνα Ριζωνάκη, από το 2ο Λύκειο, η οποία διεκδικεί μια θέση στην Ιατρική Αθηνών. «Μου αρέσει σαν επιστήμη, με γοητεύει το αντικείμενό της, μου αρέσει η έρευνα και πιστεύω ότι εφόσον σου αρέσει το επάγγελμα που θα ακολουθήσεις πάντα βρίσκεις κάτι», εξηγεί.
«Όχι υπερβολές και πρόγραμμα», λέει ο Γιάννης Ανδρουλιδάκης, από το 2ο Λύκειο, ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας. Θέλει να σπουδάσει Πληροφορική στο Πολυτεχνείο, «το μέλλον είναι οι υπολογιστές», αναφέρει και παραδέχεται πως «τον τελευταίο μήνα ζοριστήκαμε λίγο παραπάνω, κατά τα άλλα ισορροπία».
«Κατ’ αρχάς, θέλει αρκετό διάβασμα και πλήρη κατανόηση της ύλης, σύστημα και ψυχραιμία κατά τις εξετάσεις καθώς και πίστη στις δυνατότητες που έχεις», αναφέρει ο Παντελής Καλαϊτζάκης, από το 2ο Λύκειο. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική Αθηνών, «είναι ένα από τα επαγγέλματα που διαρκώς εξελίσσονται, προσφέρει βοήθεια στον άνθρωπο, είναι μια ενδιαφέρουσα επιστήμη», αναφέρει.
Με διάβασμα όλη τη χρονιά χωρίς να περιορίζει εξόδους και να αφήνει κενά, τα κατάφερε η Όλγα Σχινά, από το 2ο Λύκειο. «Με ενδιαφέρει η Φαρμακευτική, έχω μια προτίμηση στα μαθήματα χημεία και βιολογία, θα ήθελα ό, τι κι αν κάνω στο μέλλον να έχει σχέση με αυτά τα μαθήματα», αναφέρει.
«Είναι η προσπάθεια πιο πολύ και το συστηματικό διάβασμα», λέει ο Γιώργος Μαυροκουκουλάκης, από το 2ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να περάσει Πολιτικών Μηχανικών στο ΕΜΠ. Στερήθηκε ορισμένα χόμπι του αλλά όχι τις εξόδους ενώ στο ενεργητικό του έχει και διακρίσεις στους διαγωνισμούς της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
Με διάβασμα και πρόγραμμα, ο Μανώλης Σταράκης, από το 2ο Λύκειο, είναι σε θέση να διεκδικεί την εισαγωγή του στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, «μου αρέσει το επάγγελμα, έχω ακούσει καλές κριτικές και το ΕΜΠ είναι καλό ΑΕΙ», αναφέρει. «Στερήθηκα εξόδους αλλά με μέτρο, δεν είναι ότι δεν έβγαινα καθόλου, περιόρισα βόλτες, σταμάτησα το ποδόσφαιρο στα μισά, τρεις με τέσσερις μήνες ζορίστηκα», αναφέρει.
«Προσπάθησα να έχω ένα σταθερό πρόγραμμα που ανταποκρινόταν στις ανάγκες μου, τους τελευταίους ένα με δυο μήνες έκανα πολύ ιδιαίτερη και κουραστική προσπάθεια», περιγράφει ο Μανώλης Χρυσός, από το 2ο Λύκειο. Θέλει να περάσει στο ΕΜΠ, στα τμήματα Ηλεκτρολόγος ή Μηχανολόγος Μηχανικός, επαγγέλματα που τον ενδιαφέρουν και έχουν προοπτικές.
«Όταν είσαι προσηλωμένος σε κάτι και έχεις σωστή οργάνωση του χρόνου μπορείς να τα καταφέρεις, δε στερήθηκα εξόδους, δε χρειάζεται καμία ιδιαίτερη ευφυΐα», αναφέρει ο Ζαχαρίας Καλεντάκης, από το 2ο Λύκειο. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική, ένα επάγγελμα με το οποίο μπορεί να προσφέρει στην κοινωνία.
«Δεν υπάρχει μυστικό, χρειάζεται διάβασμα και συστηματική μελέτη όλα τα χρόνια, οργάνωση και μεθοδικότητα, δεν πρέπει να πιέζουμε τις καταστάσεις και να κάνουμε ακραία πράγματα και να διαβάζουμε συνέχεια. Έβγαινα, δε στερήθηκα, αυτό αποδίδει καλύτερα από το συνεχές διάβασμα», εξηγεί η Μαρία Οβεζίκ, από το 2ο Λύκειο. Είναι ανάμεσα σε Ιατρική και Φαρμακευτική αφού της αρέσουν οι επιστήμες υγείας, «με συναρπάζουν, έχουν μέλλον, ασχολούνται με τον άνθρωπο και υπάρχουν ακόμα πολλά να ανακαλυφθούν», αναφέρει.
Ο Αλέξανδρος Γενετάκης, από το 2ο Λύκειο, είναι ανάμεσα στις σχολές Νομική, Φιλολογία και Ψυχολογία. Ο Αλέξανδρος κατάφερε να συγκεντρώσει υψηλή βαθμολογία με «πρόγραμμα και όχι υπερβολές, ξενύχτια και... μπάσκετ, δε στερήθηκα τίποτα, προς το τέλος της χρονιάς λίγο ζορίστηκα», αναφέρει.
Οι σχολές Ιατρικής και Οδοντιατρικής ενδιαφέρουν τη Μαρία Βαβουρανάκη, από το 2ο Λύκειο. «Τα επαγγέλματα αυτά προσφέρουν κύρος και είναι πολύ ενδιαφέροντα», αναφέρει. Όσο αφορά το πώς τα κατάφερε, λέει ότι «με συστηματικό διάβασμα, όχι υπερβολές, δε στερήθηκα πολλά πράγματα, είχα καλές βάσεις, καλούς καθηγητές στο σχολείο και το φροντιστήριο».
«Το βασικότερο είναι το συστηματικό διάβασμα και η προσπάθεια, όπως και αρκετή ψυχραιμία», λέει ο Μιχαήλ Δερμιτζάκης, από το 3ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να σπουδάσει Ιατρική αφού του αρέσει να βοηθάει ανθρώπους.
«Χρειάστηκε αρκετό διάβασμα αλλά πιο πολύ είχα πρόγραμμα», λέει ο Ανδρέας Παπαδογιαννάκης, από το 3ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός, «με ενδιαφέρει ο κλάδος, μπορείς να δεις αυτό που θα κάνεις όταν τελειώσεις, τους κόπους σου να πραγματοποιούνται, τα έργα σου πραγματικότητα», εξηγεί.
«Δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή, είναι συνάρτηση του διαβάσματος και της τύχης, κυρίως είναι η προσπάθεια που πρέπει να είναι μεγάλη για να μπορέσεις να πετύχεις το στόχο σου. Χρειάστηκε εξαντλητικό διάβασμα και θυσίες, το αποτέλεσμα με δικαιώνει και αυτό έχει σημασία», λέει η Θεοδώρα Κούκα, από το 3ο Λύκειο. Το όνειρό της είναι να σπουδάσει Νομική Αθηνών, που θεωρεί ότι της ανοίγει πόρτες και για άλλους κλάδους, όπως ψυχολογία.
«Μυστικό επιτυχίας δεν υπάρχει, το κάθε παιδί πρέπει να δρα με το δικό του τρόπο και να προσαρμόζει το σύστημα στα δικά του δεδομένα, αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Μανίκας, από το 3ο Λύκειο. Τον ενδιαφέρουν η Νομική και η Φιλολογία. «Δεν είμαι παθιασμένος με κάποια σχολή, πρέπει να σκεφτώ τι να κάνω. Πρέπει να κοιτάξουμε και επαγγελματική αποκατάσταση αλλά αν δεν κάνεις αυτό που σου αρέσει και σε γεμίζει, δε θα καταφέρεις τίποτα», αναφέρει.
«Με πολλή παπαγαλία, με «κάψιμο» του μυαλού μου από τις πολλές ασκήσεις και γνώσεις που δε θα μου χρησιμεύσουν ποτέ στη ζωή μου, με χαμένο χρόνο», τα κατάφερε, όπως χαρακτηριστικά λέει ο Γεώργιος- Ραφαήλ Θεοδωράκης, από το 3ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να περάσει στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ.
«Αν βάλει κάποιο στόχο, έχει πρόγραμμα και προσπαθήσει, πιστεύω ότι μπορεί να τα καταφέρει ο οποιοσδήποτε», λέει ο Γιάννης Καρπετάκης, από το 3ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο ΕΜΠ και προτιμά την Αθήνα για να είναι μαζί με τον αδελφό του.
«Χρειάζεται να καταβάλλεις πολλή προσπάθεια να έχεις την οικονομική δυνατότητα, να έχεις καθοδήγηση σωστή, να αρχίσεις από νωρίς να συγκεντρώνεσαι σε αυτά που σε ενδιαφέρουν», αναφέρει ο Δημήτρης Αποστολάκης, από το 3ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να περάσει στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.
«Είναι θέμα απόφασης πάνω από όλα, από πέρσι είχα πιστέψει ότι είναι δύσκολη χρονιά, το κεφάλι θα είναι κάτω, θα υπάρχουν στερήσεις αλλά θα μας βγει σε καλό και αξίζει τελικά, έτσι αποδείχτηκε», λέει ο Φαίδωνας- Δημήτρης Ζάβρας Σταματάκης, από το 3ο Λύκειο. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική, αφού και οι γονείς του είναι γιατροί.
Με καλό πρόγραμμα και πολλές ώρες διάβασμα τα κατάφερε ο Μιχάλης Παπαδουράκης, από το 3ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να περάσει στη Φαρμακευτική Αθηνών. Προτιμά την Αθήνα γιατί θεωρεί πως έχει ένα καλό Πανεπιστήμιο ενώ προσφέρεται και για φοιτητική ζωή.
«Πρέπει να διαβάζεις συστηματικά και να μην το αφήσεις καθόλου, δε στερήθηκα ιδιαίτερα, ίσως τις εξόδους αλλά μόνο προς το τέλος», αναφέρει η Αριστέα Βολιτάκη, από το 3ο Λύκειο, η οποία θέλει να σπουδάσει Αρχιτεκτονική, μια σχολή που θεωρεί ιδιαίτερα δημιουργική.
Το «μυστικό» της Ελένης Χουλάκη από το 4ο Λύκειο, ήταν το διάβασμα, όχι πάρα πολύ αλλά μεθοδικό και με προσοχή. Την ενδιαφέρουν η Φιλολογία και η Αγγλική Φιλολογία, «μου αρέσει να διδάσκω, θα συναναστρέφομαι με παιδιά και είναι κάτι που μου ταιριάζει, θεωρώ ότι είναι το καλύτερο επάγγελμα», αναφέρει.
«Πρέπει να αρχίζεις να διαβάζεις από την πρώτη στιγμή, από το καλοκαίρι, όχι να το αφήσεις. Προσωπικά, είχα πρόγραμμα, δεν είναι τραγικά δύσκολο, είχα χρόνο να κάνω κι άλλα, όπως προπονήσεις στο τένις ενώ έβγαινα», λέει ο Αλέξανδρος Μονιάκης, από το 4ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Ιατρική γιατί «πιστεύω ότι είναι μια από τις κορυφαίες επιστήμες, ασχολείται με τον άνθρωπο, το πιο τέλειο δημιούργημα που υπάρχει, έχει προσωπική επαφή με τους αρρώστους. Δε θα μπορούσα να είμαι αποκλεισμένος, να ασχολούμαι με μηχανήματα», αναφέρει. Εξάλλου, και οι δύο του γονείς είναι γιατροί.
«Ήθελε μέθοδο, συστηματικό διάβασμα, χωρίς υπερβολές, δε στερήθηκα, δεν πιέστηκα πολύ, διάβασα αρκετά, κυρίως με μέθοδο, σταθερά και σε καθημερινή βάση», αναφέρει ο Γιώργος Βασιλάκης. Του αρέσουν οι οικονομικές σπουδές, αφού θέλει να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα του.
Με προσπάθεια και δουλειά αλλά και τη βοήθεια των καθηγητών του και καλή ψυχολογία, τα κατάφερε ο Στέλιος Τσατσάκης, από το 4ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Φαρμακευτική, που έχει καλές προοπτικές, ενώ τον ενδιαφέρει και το τμήμα Μαθηματικών.
«Με λίγο άγχος και με μεθοδική δουλειά», τα κατάφερε η Ελένη Τζάλη, από το 8ο Λύκειο. Προσπάθησε να μην αφήνει κενά ούτε τη φετινή χρονιά αλλά ούτε και τα προηγούμενα χρόνια.
«Δε θέλει κάτι το ιδιαίτερο, ψυχραιμία και να σου αρέσει η κατεύθυνση, τα μαθήματα, διάβαζα αρκετά και δε δυσανασχετούσα, δεν ένιωθα ότι έκανα κάτι βαρετό», λέει η Αντωνία Τζιρίτα Ζαχαράτου, από το 8ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Νομική ή Φιλολογία καθώς θεωρεί είναι ότι ενδιαφέροντες κλάδοι.
«Είχα αρκετή δουλειά και διάβασμα, ειδικά στο τέλος, αρκετές θυσίες, όμως, όλη τη χρονιά δεν μπορώ να πω ότι διάβαζα ιδιαίτερα, χρειάζονται βάσεις από προηγούμενα χρόνια και σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές», λέει ο Μύρων Μαρκάκης, από το 8ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Ιατρική στο Ηράκλειο γιατί τον ενδιαφέρει η έρευνα.
«Αναγκάστηκα να στερηθώ κάποια πράγματα, όπως την πολυήμερη, ήξερα πως αν πήγαινα και δεν περνούσα θα κατηγορούσα τον εαυτό μου. Δε χρειάζονται υπερβολές, δεν έβγαινα κάθε μέρα, δε στερήθηκα τις φίλες μου, το θέμα είναι να μην αγχώνεσαι, βγαίνει σε κακό», λέει η Άρτεμις Μαυρίδη, από το 8ο Λύκειο. Από μικρή ήθελε να γίνει γιατρός, της αρέσει και η έρευνα ενώ σκέφτεται να συνεχίσει την καριέρα της στο εξωτερικό αφού εδώ υπάρχουν ουρές για τις ειδικότητες.
«Θέλει υπομονή και όχι άγχος, δεν αγχώθηκα και δεν κουράστηκα όσο λένε, δεν τρομοκρατήθηκα, δε νομίζω ότι είναι τόσο τραγικά τα πράγματα, θέλει προσπάθεια και μεθοδικότητα», λέει ο Αριστοτέλης Μελισσουργάκης, από το 11ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Οικονομικά στις στρατιωτικές σχολές και θεωρεί πως θα του προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση.
«Θέλει πάρα πολύ προσπάθεια, κυρίως οργανωτικό διάβασμα, χωρίς να σημαίνει ότι ο μαθητής πρέπει να ξενυχτάει ή να αγχώνεται υπερβολικά», λέει η Αγγελική Γλένη, από το 11ο Λύκειο. Θεωρεί ότι πέτυχε στις εξετάσεις γιατί είχε θέσει ένα συγκεκριμένο στόχο και τον κυνήγησε. Την ενδιαφέρει η Ψυχολογία Αθηνών.
Με αρκετό διάβασμα και ενδιαφέρον για τα μαθήματα, τα κατάφερε η Ειρηάννα Ρουσογιαννάκη, από το 11ο Λύκειο, η οποία σκέφτεται να περάσει Φιλολογία ή Νομική ενώ την ενδιαφέρει πολύ η Λογοτεχνία.
«Θέλει κυρίως καλό προγραμματισμό και διάβασμα, όταν έλεγα ότι θα διαβάσω, το έκανα, ήμουν συγκεντρωμένος σε αυτό», λέει ο Αριστοτέλης Χρηστάκης, από το 11ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο ΕΜΠ.
Χωρίς ιδιαίτερα μαθήματα τα κατάφερε η Δέσποινα Κοκοτάκη, από το 11ο Λύκειο, η οποία δεν έκανε θυσίες αλλά είχε συστηματικό διάβασμα. Μία από τις σχολές που την ενδιαφέρουν είναι η Ψυχολογία.
«Χρειάστηκε διάβασμα όλο το χρόνο», λέει η Μαρία Κωστάκη, από το 11ο Λύκειο. Την ενδιαφέρει η Οδοντιατρική και προτιμά να σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο λυκειάρχη του σχολείου του αλλά και τους καθηγητές του στέλνει ο Αντώνης Ρογδάκης, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού. Ο Αντώνης θέλει να ακολουθήσει τις επιστήμες υγείας
«Είχα οργανωμένο διάβασμα, δε στερήθηκα βόλτες και ελεύθερο χρόνο», λέει η Ειρήνη Σταμπουλή, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού, η οποία θέλει να σπουδάσει στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο, «μου αρέσει η επαφή με τα παιδιά και η εργασία στο χώρο του σχολείου», αναφέρει.
«Διάβαζα πολύ, είχα αρκετό άγχος και πιέστηκα αρκετά, αφιέρωσα πολύτιμο χρόνο εκεί και όχι σε ασχολίες που δε θα μου προσέφεραν το ίδιο αποτέλεσμα», λέει ο Γιώργος Σφακιανάκης, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού. Τον ενδιαφέρουν τα τμήματα Νομικής και Φιλολογίας, το πρώτο γιατί θέλει να ασχοληθεί με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και το δεύτερο γιατί του αρέσει η επαφή με τα παιδιά.
«Με πολύ διάβασμα και πραγματικό και ουσιαστικό ενδιαφέρον για αυτό που μάθαινα», τα κατάφερε η Νίκη Τρούλη, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού. «Όταν έχεις πρόγραμμα δε στερείσαι τίποτα», αναφέρει. Θέλει να σπουδάσει στη Φιλοσοφική σχολή στη Θεσσαλονίκη γιατί της αρέσουν τα μαθήματα που διδάσκονται αλλά και το επάγγελμα της καθηγήτριας.
«Με πρόγραμμα και με συστηματικό διάβασμα αλλά και τη βοήθεια όλων γύρω μου», τα κατάφερε η Μερκουρία Τσαλίχη, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού. Θέλει να σπουδάσει Νομική, κάτι που την ενδιέφερε από μικρή ηλικία.
«Προσπάθησα πάρα πολύ, δούλεψα και είχα ένα στόχο, διάβαζα όσο πιο πολύ μπορούσα για να τον πετύχω, δε θέλει πασάλειμμα και παπαγάλισμα, πρώτα να καταλαβαίνεις και μετά τα μαθαίνεις», λέει ο Κωνσταντίνος Φιαγκουσάκης, από το Λύκειο Μελεσών. Θέλει να περάσει στη στρατιωτική ιατρική που θα του προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση.
Με πολύ διάβασμα και αρκετές στερήσεις, τα κατάφερε η Ιωάννα Σταυρακάκη, από το Λύκειο Μελεσών. Το όνειρό της από μικρή ήταν να σπουδάσει Ιατρική στο Ηράκλειο.
«Χρειάζεται δουλειά, δε στερήθηκα πολλά, βέβαια, είχα περιορισμένο ελεύθερο χρόνο αλλά και οργανωμένο διάβασμα όλα τα χρόνια», λέει η Αιμιλία Νικολακάκη, από το Λύκειο Μοιρών. Την ενδιαφέρουν οι επιστήμες υγείας.
«Για να πετύχεις στις εξετάσεις πρέπει να μην κυριεύεσαι από το άγχος την ώρα που γράφεις», τονίζει ο Βασίλης Καλογεράκης, από το Λύκειο Γαζίου. Τον ενδιαφέρει να σπουδάσει Χρηματοοικονομική Αθήνας καθώς του αρέσει να ασχολείται με αριθμούς και είναι μια επιστήμη που συνδυάζει και στοιχεία από άλλες.
«Είναι μια προσπάθεια χρόνων, πρέπει να κρατάς ένα επίπεδο και να διαβάζεις αρκετά χρόνια, ήθελε ένα πρόγραμμα χωρίς να ξενυχτάω καθημερινά ενώ ήταν σημαντική η βοήθεια των καθηγητών και του σχολείου, βοήθησαν και χαλάρωναν, έδιναν κουράγιο οι βόλτες με τους φίλους», αναφέρει ο Δημήτρης Παπαδημητράκης, από το Πειραματικό. Θέλει να σπουδάσει Μηχανολόγος Μηχανικός αφού του αρέσουν τα μαθηματικά και η φυσική και θέλει να ασχοληθεί με τα αυτοκίνητα.
«Χρειάζεται διάβασμα, προσπάθεια, χωρίς υπερβολές, χρειάζεται και η ξεκούραση», λέει ο Στέλιος Βαγιός, από το Παγκρήτιο. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική, θα ακολουθήσει τα χνάρια και
και των δύο γονιών του.
http://www.patris.g
Με σύστημα και χωρίς υπερβολές, οι αριστούχοι του νομού έφτασαν μια «ανάσα» από το 20 και είναι σε θέση να διεκδικούν με αξιώσεις μια θέση στην πρώτη σχολή της επιλογής τους. Ιατρική, Νομική και Πολυτεχνείο κερδίζουν για άλλη μια χρονιά τις προτιμήσεις των αριστούχων, οι οποίοι εξηγούν στην «Π» πώς κατάφεραν και «έσπασαν τα κοντέρ».
«Δούλεψα σκληρά όλη τη χρονιά και όλα τα προηγούμενα χρόνια και ήμουν ψύχραιμος κατά τη διάρκεια των εξετάσεων», αναφέρει ο Χαράλαμπος Αναστασιάδης, από το 1ο Λύκειο Ηρακλείου. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική σε Θεσσαλονίκη ή Ηράκλειο γιατί του αρέσει σαν κλάδος.
Με συστηματικό διάβασμα και αφοσίωση σε αυτό που ήθελε να πετύχει, με αυτοπειθαρχία και αυτοπεποίθηση, η Καλλιόπη Ραμουτσάκη, από το 1ο Λύκειο κατάφερε να συγκεντρώσει πολύ υψηλή βαθμολογία. Θέλει να περάσει Νομική Αθηνών γιατί την ενδιαφέρουν οι διεθνείς σχέσεις.
Με πολλή δουλειά και κούραση τα κατάφερε η Μαρία Σπανουδάκη, από το 1ο Λύκειο, η οποία αναγνωρίζει ότι ήταν μια δύσκολη διαδικασία, από την οποία δεν έλειψαν ούτε τα κλάματα. Την ενδιαφέρουν η Ιατρική και η Χημεία, «μου αρέσει να προσφέρω κάτι στον κόσμο και μου αρέσουν οι επιστήμες φυσική και χημεία», αναφέρει.
«Χάρηκα που απέδωσαν οι κόποι μου. Αν είσαι αφοσιωμένος σε κάτι που σε ενδιαφέρει, στο σκοπό σου, δε σε νοιάζει όσο δύσκολα και να περάσεις», λέει η Κωνσταντίνα Ριζωνάκη, από το 2ο Λύκειο, η οποία διεκδικεί μια θέση στην Ιατρική Αθηνών. «Μου αρέσει σαν επιστήμη, με γοητεύει το αντικείμενό της, μου αρέσει η έρευνα και πιστεύω ότι εφόσον σου αρέσει το επάγγελμα που θα ακολουθήσεις πάντα βρίσκεις κάτι», εξηγεί.
«Όχι υπερβολές και πρόγραμμα», λέει ο Γιάννης Ανδρουλιδάκης, από το 2ο Λύκειο, ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας. Θέλει να σπουδάσει Πληροφορική στο Πολυτεχνείο, «το μέλλον είναι οι υπολογιστές», αναφέρει και παραδέχεται πως «τον τελευταίο μήνα ζοριστήκαμε λίγο παραπάνω, κατά τα άλλα ισορροπία».
«Κατ’ αρχάς, θέλει αρκετό διάβασμα και πλήρη κατανόηση της ύλης, σύστημα και ψυχραιμία κατά τις εξετάσεις καθώς και πίστη στις δυνατότητες που έχεις», αναφέρει ο Παντελής Καλαϊτζάκης, από το 2ο Λύκειο. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική Αθηνών, «είναι ένα από τα επαγγέλματα που διαρκώς εξελίσσονται, προσφέρει βοήθεια στον άνθρωπο, είναι μια ενδιαφέρουσα επιστήμη», αναφέρει.
Με διάβασμα όλη τη χρονιά χωρίς να περιορίζει εξόδους και να αφήνει κενά, τα κατάφερε η Όλγα Σχινά, από το 2ο Λύκειο. «Με ενδιαφέρει η Φαρμακευτική, έχω μια προτίμηση στα μαθήματα χημεία και βιολογία, θα ήθελα ό, τι κι αν κάνω στο μέλλον να έχει σχέση με αυτά τα μαθήματα», αναφέρει.
«Είναι η προσπάθεια πιο πολύ και το συστηματικό διάβασμα», λέει ο Γιώργος Μαυροκουκουλάκης, από το 2ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να περάσει Πολιτικών Μηχανικών στο ΕΜΠ. Στερήθηκε ορισμένα χόμπι του αλλά όχι τις εξόδους ενώ στο ενεργητικό του έχει και διακρίσεις στους διαγωνισμούς της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
Με διάβασμα και πρόγραμμα, ο Μανώλης Σταράκης, από το 2ο Λύκειο, είναι σε θέση να διεκδικεί την εισαγωγή του στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, «μου αρέσει το επάγγελμα, έχω ακούσει καλές κριτικές και το ΕΜΠ είναι καλό ΑΕΙ», αναφέρει. «Στερήθηκα εξόδους αλλά με μέτρο, δεν είναι ότι δεν έβγαινα καθόλου, περιόρισα βόλτες, σταμάτησα το ποδόσφαιρο στα μισά, τρεις με τέσσερις μήνες ζορίστηκα», αναφέρει.
«Προσπάθησα να έχω ένα σταθερό πρόγραμμα που ανταποκρινόταν στις ανάγκες μου, τους τελευταίους ένα με δυο μήνες έκανα πολύ ιδιαίτερη και κουραστική προσπάθεια», περιγράφει ο Μανώλης Χρυσός, από το 2ο Λύκειο. Θέλει να περάσει στο ΕΜΠ, στα τμήματα Ηλεκτρολόγος ή Μηχανολόγος Μηχανικός, επαγγέλματα που τον ενδιαφέρουν και έχουν προοπτικές.
«Όταν είσαι προσηλωμένος σε κάτι και έχεις σωστή οργάνωση του χρόνου μπορείς να τα καταφέρεις, δε στερήθηκα εξόδους, δε χρειάζεται καμία ιδιαίτερη ευφυΐα», αναφέρει ο Ζαχαρίας Καλεντάκης, από το 2ο Λύκειο. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική, ένα επάγγελμα με το οποίο μπορεί να προσφέρει στην κοινωνία.
«Δεν υπάρχει μυστικό, χρειάζεται διάβασμα και συστηματική μελέτη όλα τα χρόνια, οργάνωση και μεθοδικότητα, δεν πρέπει να πιέζουμε τις καταστάσεις και να κάνουμε ακραία πράγματα και να διαβάζουμε συνέχεια. Έβγαινα, δε στερήθηκα, αυτό αποδίδει καλύτερα από το συνεχές διάβασμα», εξηγεί η Μαρία Οβεζίκ, από το 2ο Λύκειο. Είναι ανάμεσα σε Ιατρική και Φαρμακευτική αφού της αρέσουν οι επιστήμες υγείας, «με συναρπάζουν, έχουν μέλλον, ασχολούνται με τον άνθρωπο και υπάρχουν ακόμα πολλά να ανακαλυφθούν», αναφέρει.
Ο Αλέξανδρος Γενετάκης, από το 2ο Λύκειο, είναι ανάμεσα στις σχολές Νομική, Φιλολογία και Ψυχολογία. Ο Αλέξανδρος κατάφερε να συγκεντρώσει υψηλή βαθμολογία με «πρόγραμμα και όχι υπερβολές, ξενύχτια και... μπάσκετ, δε στερήθηκα τίποτα, προς το τέλος της χρονιάς λίγο ζορίστηκα», αναφέρει.
Οι σχολές Ιατρικής και Οδοντιατρικής ενδιαφέρουν τη Μαρία Βαβουρανάκη, από το 2ο Λύκειο. «Τα επαγγέλματα αυτά προσφέρουν κύρος και είναι πολύ ενδιαφέροντα», αναφέρει. Όσο αφορά το πώς τα κατάφερε, λέει ότι «με συστηματικό διάβασμα, όχι υπερβολές, δε στερήθηκα πολλά πράγματα, είχα καλές βάσεις, καλούς καθηγητές στο σχολείο και το φροντιστήριο».
«Το βασικότερο είναι το συστηματικό διάβασμα και η προσπάθεια, όπως και αρκετή ψυχραιμία», λέει ο Μιχαήλ Δερμιτζάκης, από το 3ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να σπουδάσει Ιατρική αφού του αρέσει να βοηθάει ανθρώπους.
«Χρειάστηκε αρκετό διάβασμα αλλά πιο πολύ είχα πρόγραμμα», λέει ο Ανδρέας Παπαδογιαννάκης, από το 3ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός, «με ενδιαφέρει ο κλάδος, μπορείς να δεις αυτό που θα κάνεις όταν τελειώσεις, τους κόπους σου να πραγματοποιούνται, τα έργα σου πραγματικότητα», εξηγεί.
«Δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή, είναι συνάρτηση του διαβάσματος και της τύχης, κυρίως είναι η προσπάθεια που πρέπει να είναι μεγάλη για να μπορέσεις να πετύχεις το στόχο σου. Χρειάστηκε εξαντλητικό διάβασμα και θυσίες, το αποτέλεσμα με δικαιώνει και αυτό έχει σημασία», λέει η Θεοδώρα Κούκα, από το 3ο Λύκειο. Το όνειρό της είναι να σπουδάσει Νομική Αθηνών, που θεωρεί ότι της ανοίγει πόρτες και για άλλους κλάδους, όπως ψυχολογία.
«Μυστικό επιτυχίας δεν υπάρχει, το κάθε παιδί πρέπει να δρα με το δικό του τρόπο και να προσαρμόζει το σύστημα στα δικά του δεδομένα, αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Μανίκας, από το 3ο Λύκειο. Τον ενδιαφέρουν η Νομική και η Φιλολογία. «Δεν είμαι παθιασμένος με κάποια σχολή, πρέπει να σκεφτώ τι να κάνω. Πρέπει να κοιτάξουμε και επαγγελματική αποκατάσταση αλλά αν δεν κάνεις αυτό που σου αρέσει και σε γεμίζει, δε θα καταφέρεις τίποτα», αναφέρει.
«Με πολλή παπαγαλία, με «κάψιμο» του μυαλού μου από τις πολλές ασκήσεις και γνώσεις που δε θα μου χρησιμεύσουν ποτέ στη ζωή μου, με χαμένο χρόνο», τα κατάφερε, όπως χαρακτηριστικά λέει ο Γεώργιος- Ραφαήλ Θεοδωράκης, από το 3ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να περάσει στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ.
«Αν βάλει κάποιο στόχο, έχει πρόγραμμα και προσπαθήσει, πιστεύω ότι μπορεί να τα καταφέρει ο οποιοσδήποτε», λέει ο Γιάννης Καρπετάκης, από το 3ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο ΕΜΠ και προτιμά την Αθήνα για να είναι μαζί με τον αδελφό του.
«Χρειάζεται να καταβάλλεις πολλή προσπάθεια να έχεις την οικονομική δυνατότητα, να έχεις καθοδήγηση σωστή, να αρχίσεις από νωρίς να συγκεντρώνεσαι σε αυτά που σε ενδιαφέρουν», αναφέρει ο Δημήτρης Αποστολάκης, από το 3ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να περάσει στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.
«Είναι θέμα απόφασης πάνω από όλα, από πέρσι είχα πιστέψει ότι είναι δύσκολη χρονιά, το κεφάλι θα είναι κάτω, θα υπάρχουν στερήσεις αλλά θα μας βγει σε καλό και αξίζει τελικά, έτσι αποδείχτηκε», λέει ο Φαίδωνας- Δημήτρης Ζάβρας Σταματάκης, από το 3ο Λύκειο. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική, αφού και οι γονείς του είναι γιατροί.
Με καλό πρόγραμμα και πολλές ώρες διάβασμα τα κατάφερε ο Μιχάλης Παπαδουράκης, από το 3ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να περάσει στη Φαρμακευτική Αθηνών. Προτιμά την Αθήνα γιατί θεωρεί πως έχει ένα καλό Πανεπιστήμιο ενώ προσφέρεται και για φοιτητική ζωή.
«Πρέπει να διαβάζεις συστηματικά και να μην το αφήσεις καθόλου, δε στερήθηκα ιδιαίτερα, ίσως τις εξόδους αλλά μόνο προς το τέλος», αναφέρει η Αριστέα Βολιτάκη, από το 3ο Λύκειο, η οποία θέλει να σπουδάσει Αρχιτεκτονική, μια σχολή που θεωρεί ιδιαίτερα δημιουργική.
Το «μυστικό» της Ελένης Χουλάκη από το 4ο Λύκειο, ήταν το διάβασμα, όχι πάρα πολύ αλλά μεθοδικό και με προσοχή. Την ενδιαφέρουν η Φιλολογία και η Αγγλική Φιλολογία, «μου αρέσει να διδάσκω, θα συναναστρέφομαι με παιδιά και είναι κάτι που μου ταιριάζει, θεωρώ ότι είναι το καλύτερο επάγγελμα», αναφέρει.
«Πρέπει να αρχίζεις να διαβάζεις από την πρώτη στιγμή, από το καλοκαίρι, όχι να το αφήσεις. Προσωπικά, είχα πρόγραμμα, δεν είναι τραγικά δύσκολο, είχα χρόνο να κάνω κι άλλα, όπως προπονήσεις στο τένις ενώ έβγαινα», λέει ο Αλέξανδρος Μονιάκης, από το 4ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Ιατρική γιατί «πιστεύω ότι είναι μια από τις κορυφαίες επιστήμες, ασχολείται με τον άνθρωπο, το πιο τέλειο δημιούργημα που υπάρχει, έχει προσωπική επαφή με τους αρρώστους. Δε θα μπορούσα να είμαι αποκλεισμένος, να ασχολούμαι με μηχανήματα», αναφέρει. Εξάλλου, και οι δύο του γονείς είναι γιατροί.
«Ήθελε μέθοδο, συστηματικό διάβασμα, χωρίς υπερβολές, δε στερήθηκα, δεν πιέστηκα πολύ, διάβασα αρκετά, κυρίως με μέθοδο, σταθερά και σε καθημερινή βάση», αναφέρει ο Γιώργος Βασιλάκης. Του αρέσουν οι οικονομικές σπουδές, αφού θέλει να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα του.
Με προσπάθεια και δουλειά αλλά και τη βοήθεια των καθηγητών του και καλή ψυχολογία, τα κατάφερε ο Στέλιος Τσατσάκης, από το 4ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Φαρμακευτική, που έχει καλές προοπτικές, ενώ τον ενδιαφέρει και το τμήμα Μαθηματικών.
«Με λίγο άγχος και με μεθοδική δουλειά», τα κατάφερε η Ελένη Τζάλη, από το 8ο Λύκειο. Προσπάθησε να μην αφήνει κενά ούτε τη φετινή χρονιά αλλά ούτε και τα προηγούμενα χρόνια.
«Δε θέλει κάτι το ιδιαίτερο, ψυχραιμία και να σου αρέσει η κατεύθυνση, τα μαθήματα, διάβαζα αρκετά και δε δυσανασχετούσα, δεν ένιωθα ότι έκανα κάτι βαρετό», λέει η Αντωνία Τζιρίτα Ζαχαράτου, από το 8ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Νομική ή Φιλολογία καθώς θεωρεί είναι ότι ενδιαφέροντες κλάδοι.
«Είχα αρκετή δουλειά και διάβασμα, ειδικά στο τέλος, αρκετές θυσίες, όμως, όλη τη χρονιά δεν μπορώ να πω ότι διάβαζα ιδιαίτερα, χρειάζονται βάσεις από προηγούμενα χρόνια και σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές», λέει ο Μύρων Μαρκάκης, από το 8ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Ιατρική στο Ηράκλειο γιατί τον ενδιαφέρει η έρευνα.
«Αναγκάστηκα να στερηθώ κάποια πράγματα, όπως την πολυήμερη, ήξερα πως αν πήγαινα και δεν περνούσα θα κατηγορούσα τον εαυτό μου. Δε χρειάζονται υπερβολές, δεν έβγαινα κάθε μέρα, δε στερήθηκα τις φίλες μου, το θέμα είναι να μην αγχώνεσαι, βγαίνει σε κακό», λέει η Άρτεμις Μαυρίδη, από το 8ο Λύκειο. Από μικρή ήθελε να γίνει γιατρός, της αρέσει και η έρευνα ενώ σκέφτεται να συνεχίσει την καριέρα της στο εξωτερικό αφού εδώ υπάρχουν ουρές για τις ειδικότητες.
«Θέλει υπομονή και όχι άγχος, δεν αγχώθηκα και δεν κουράστηκα όσο λένε, δεν τρομοκρατήθηκα, δε νομίζω ότι είναι τόσο τραγικά τα πράγματα, θέλει προσπάθεια και μεθοδικότητα», λέει ο Αριστοτέλης Μελισσουργάκης, από το 11ο Λύκειο. Θέλει να σπουδάσει Οικονομικά στις στρατιωτικές σχολές και θεωρεί πως θα του προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση.
«Θέλει πάρα πολύ προσπάθεια, κυρίως οργανωτικό διάβασμα, χωρίς να σημαίνει ότι ο μαθητής πρέπει να ξενυχτάει ή να αγχώνεται υπερβολικά», λέει η Αγγελική Γλένη, από το 11ο Λύκειο. Θεωρεί ότι πέτυχε στις εξετάσεις γιατί είχε θέσει ένα συγκεκριμένο στόχο και τον κυνήγησε. Την ενδιαφέρει η Ψυχολογία Αθηνών.
Με αρκετό διάβασμα και ενδιαφέρον για τα μαθήματα, τα κατάφερε η Ειρηάννα Ρουσογιαννάκη, από το 11ο Λύκειο, η οποία σκέφτεται να περάσει Φιλολογία ή Νομική ενώ την ενδιαφέρει πολύ η Λογοτεχνία.
«Θέλει κυρίως καλό προγραμματισμό και διάβασμα, όταν έλεγα ότι θα διαβάσω, το έκανα, ήμουν συγκεντρωμένος σε αυτό», λέει ο Αριστοτέλης Χρηστάκης, από το 11ο Λύκειο, ο οποίος θέλει να σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο ΕΜΠ.
Χωρίς ιδιαίτερα μαθήματα τα κατάφερε η Δέσποινα Κοκοτάκη, από το 11ο Λύκειο, η οποία δεν έκανε θυσίες αλλά είχε συστηματικό διάβασμα. Μία από τις σχολές που την ενδιαφέρουν είναι η Ψυχολογία.
«Χρειάστηκε διάβασμα όλο το χρόνο», λέει η Μαρία Κωστάκη, από το 11ο Λύκειο. Την ενδιαφέρει η Οδοντιατρική και προτιμά να σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο λυκειάρχη του σχολείου του αλλά και τους καθηγητές του στέλνει ο Αντώνης Ρογδάκης, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού. Ο Αντώνης θέλει να ακολουθήσει τις επιστήμες υγείας
«Είχα οργανωμένο διάβασμα, δε στερήθηκα βόλτες και ελεύθερο χρόνο», λέει η Ειρήνη Σταμπουλή, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού, η οποία θέλει να σπουδάσει στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο, «μου αρέσει η επαφή με τα παιδιά και η εργασία στο χώρο του σχολείου», αναφέρει.
«Διάβαζα πολύ, είχα αρκετό άγχος και πιέστηκα αρκετά, αφιέρωσα πολύτιμο χρόνο εκεί και όχι σε ασχολίες που δε θα μου προσέφεραν το ίδιο αποτέλεσμα», λέει ο Γιώργος Σφακιανάκης, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού. Τον ενδιαφέρουν τα τμήματα Νομικής και Φιλολογίας, το πρώτο γιατί θέλει να ασχοληθεί με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και το δεύτερο γιατί του αρέσει η επαφή με τα παιδιά.
«Με πολύ διάβασμα και πραγματικό και ουσιαστικό ενδιαφέρον για αυτό που μάθαινα», τα κατάφερε η Νίκη Τρούλη, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού. «Όταν έχεις πρόγραμμα δε στερείσαι τίποτα», αναφέρει. Θέλει να σπουδάσει στη Φιλοσοφική σχολή στη Θεσσαλονίκη γιατί της αρέσουν τα μαθήματα που διδάσκονται αλλά και το επάγγελμα της καθηγήτριας.
«Με πρόγραμμα και με συστηματικό διάβασμα αλλά και τη βοήθεια όλων γύρω μου», τα κατάφερε η Μερκουρία Τσαλίχη, από το Λύκειο Ν. Αλικαρνασσού. Θέλει να σπουδάσει Νομική, κάτι που την ενδιέφερε από μικρή ηλικία.
«Προσπάθησα πάρα πολύ, δούλεψα και είχα ένα στόχο, διάβαζα όσο πιο πολύ μπορούσα για να τον πετύχω, δε θέλει πασάλειμμα και παπαγάλισμα, πρώτα να καταλαβαίνεις και μετά τα μαθαίνεις», λέει ο Κωνσταντίνος Φιαγκουσάκης, από το Λύκειο Μελεσών. Θέλει να περάσει στη στρατιωτική ιατρική που θα του προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση.
Με πολύ διάβασμα και αρκετές στερήσεις, τα κατάφερε η Ιωάννα Σταυρακάκη, από το Λύκειο Μελεσών. Το όνειρό της από μικρή ήταν να σπουδάσει Ιατρική στο Ηράκλειο.
«Χρειάζεται δουλειά, δε στερήθηκα πολλά, βέβαια, είχα περιορισμένο ελεύθερο χρόνο αλλά και οργανωμένο διάβασμα όλα τα χρόνια», λέει η Αιμιλία Νικολακάκη, από το Λύκειο Μοιρών. Την ενδιαφέρουν οι επιστήμες υγείας.
«Για να πετύχεις στις εξετάσεις πρέπει να μην κυριεύεσαι από το άγχος την ώρα που γράφεις», τονίζει ο Βασίλης Καλογεράκης, από το Λύκειο Γαζίου. Τον ενδιαφέρει να σπουδάσει Χρηματοοικονομική Αθήνας καθώς του αρέσει να ασχολείται με αριθμούς και είναι μια επιστήμη που συνδυάζει και στοιχεία από άλλες.
«Είναι μια προσπάθεια χρόνων, πρέπει να κρατάς ένα επίπεδο και να διαβάζεις αρκετά χρόνια, ήθελε ένα πρόγραμμα χωρίς να ξενυχτάω καθημερινά ενώ ήταν σημαντική η βοήθεια των καθηγητών και του σχολείου, βοήθησαν και χαλάρωναν, έδιναν κουράγιο οι βόλτες με τους φίλους», αναφέρει ο Δημήτρης Παπαδημητράκης, από το Πειραματικό. Θέλει να σπουδάσει Μηχανολόγος Μηχανικός αφού του αρέσουν τα μαθηματικά και η φυσική και θέλει να ασχοληθεί με τα αυτοκίνητα.
«Χρειάζεται διάβασμα, προσπάθεια, χωρίς υπερβολές, χρειάζεται και η ξεκούραση», λέει ο Στέλιος Βαγιός, από το Παγκρήτιο. Τον ενδιαφέρει η Ιατρική, θα ακολουθήσει τα χνάρια και
και των δύο γονιών του.
http://www.patris.g
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου