«Τρωάδες» με μαύρες καμπαρντίνες
Δόθηκαν χθες και προχθές το βράδυ οι δύο επίσημες πρεμιέρες της τραγωδίας του Ευριπίδη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, με τη Λυδία Κονιόρδου στον ρόλο της Εκάβης
ΜΥΡΤΩ ΛΟΒΕΡΔΟΥ | Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010
Φορώντας μπεζ καμπαρντίνα, ο Ποσειδώνας του Ορέστη Τζιόβα άνοιξε την προχθεσινή παράσταση καθισμένος στα σκαλιά, ενώ λίγα λεπτά αργότερα, με την Ιωάννα Κανελλοπούλου (Αθηνά) ντυμένη στους ίδιους τόνους, ολοκλήρωσαν τον Πρόλογο των «Τρωάδων» στο θεολογείο- το ψηλότερο επίπεδο. Κάτω, επί σκηνής, μια μαυροντυμένη γυναίκα, σαν σκιά, σωριασμένη στο πάτωμα, η Εκάβη: ηγετική μορφή του είδους, η Λυδία Κονιόρδου διέσχισε με την ερμηνεία της την αρχαία τραγωδία και καθόρισε την παράσταση με το μέγεθός της- τόσο στους υψηλούς όσο και στους χαμηλούς τόνους. Ηταν και βασίλισσα και πατρίδα-Τροία, ήταν η μάνα του Εκτορα και η σύζυγος του Πριάμου, ήταν η γυναίκα που «λύγισε» μόνο μπροστά στον νεκρό εγγονό της. Σαν όλες τις γυναίκες μαζί ήταν η Εκάβη της. Σαν όλες τις Τρωαδίτισσες.
Μέσα στο λιτό μαύρο σκηνικό ο οκταμελής Χορός των Τρωάδων με τις μαύρες καμπαρντίνες ακολουθούσε τους ρυθμούςστην ενδιαφέρουσα μουσική μείξη του Τάκη Φαραζή και στην κίνηση που με ακρίβεια είχε ορίσει η Αγγελική Στελλάτου. Από τον Χορό αποχωρούσαν για να ερμηνεύσουν τους ρόλους τους η Μαρία Κίτσου - Κασσάνδρα, λευκοντυμένη παρθένα, η Μαρία Καλλιμάνη - Ανδρομάχη, στα μαύρα και με νύξεις κόκκινου στο κοστούμι της, και η Αμαλία Τσεκούρα - Ελένη, με το αλαβάστρινο βαθύ ντεκολτέ της, ως καταστροφικό αντικείμενο πόθου. Εξαιρετικός ο Ταλθύβιος του Γιάννη Τορτσέκη, ενώ ο Μενέλαος, τον οποίο υποδύθηκε ο Μιχάλης Οικονόμου, προσέφερε στο κοινό μια αχτίδα γέλιου, στον διάλογό του με την Ωραία Ελένη.
Την παράσταση, στη μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα, που δόθηκε στον Πάνω Χώρο, χειροκρότησε ξανά και ξανά το κοινό που είχε από νωρίτερα γεμίσει την αυλή και το φουαγέ του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Ανάμεσα στους θεατές, καθισμένος, όπως το συνηθίζει, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος υποκλίθηκε μαζί με τον θίασο. Η δουλειά του, μεστή, αυστηρή, άγρια, απέπνεε τα συντρίμμια της καταστροφής και του πένθους.
Τ ην ίδια ώρα στον Κάτω Χώρο και στο Δώμα παίζονταν δύο ακόμη έργα, συμπληρώνοντας έτσι το θεατρικό παζλ που χαρακτηρίζει το θέατρο, Αντισθένους και Θαρύπου γωνία. Ανάμεσα στους καλεσμένους η υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη με τον Γεράσιμο Αρσένη και την κόρη τους Αμαλία, ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Γιώργος Παπαλιός με τη σύζυγό του Μαίρη, ο Δημήτρης Μαρωνίτης, οι συνθέτες Γιώργος Κουρουπός και Θάνος Μικρούτσικος, η Τζένη Μαστοράκη, ο Διονύσης Καψάλης, η Σούλα Αθανασιάδου , ηθοποιοί, φίλοι και συγγενείς του θιάσου. Και φυσικά, η οικογένεια του σκηνοθέτη, η Κοραλία και ο Μίλτος Σωτηριάδης , καθώς και η σταθερή συνεργάτις του Μαρία Παπαλέξη , που φρόντισε για όλα.
«Πρώτη φορά παίζω την Εκάβη» έλεγε η Λυδία Κονιόρδου όταν, μετά την παράσταση, οι καλεσμένοι με ένα ποτήρι κρασί στο χέρι τσιμπολογούσαν στον μπουφέ. «Ημουν όμως μέλος στον Χορό των “Τρωάδων” όταν τις ανέβασε ο Κουν το 1978 με την Αλέκα Παΐζη στον ρόλο της Εκάβης» είπε και θυμήθηκε τον δάσκαλό της- του οποίου απεδείχθη άξια μαθήτρια.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=310968&ct=4&dt=22/01/2010#ixzz0xSjL0RaS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου