28 Ιουνίου 2011

100 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ























































Forum Μεταπτυχιακού


100 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ




Κατάταξη
Όνομα Πανεπιστημίου
Χώρα
1
USA
2
USA
3
USA
4
USA
5
USA
6
USA
7
USA
8
USA
9
USA
10
USA
11
USA
12
USA
13
USA
14
USA
15
USA
16
USA
17
USA
18
UK
19
USA
20
USA
21
USA
22
USA
23
UK
24
USA
25
USA
26
UK
27
USA
28
USA
29
USA
30
USA
31
USA
32
USA
33
USA
34
Canada
35
USA
36
USA
37
USA
38
USA
39
USA
40
USA
41
USA
42
USA
43
USA
44
Israel
45
USA
46
USA
47
USA
48
USA
49
USA
50
USA
51
Australia
52
USA
53
USA
54
USA
55
USA
56
China-hk
57
Canada
58
Canada
59
USA
60
USA
61
USA
62
Netherlands
63
USA
64
USA
65
USA
66
UK
67
USA
68
USA
69
USA
70
USA
71
UK
72
USA
73
USA
74
Canada
75
USA
76
UK
77
Netherlands
78
Netherlands
79
USA
80
USA
81
USA
82
UK
83
Singapore
84
USA
85
Canada
86
USA
87
USA
88
Israel
89
UK
90
USA
91
USA
92
Denmark
93
UK
94
UK
95
USA
96
USA
97
Belgium
98
Netherlands
99
USA
100
USA









































































































































































































































































































































Tα καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου

Οι απανωτές παγκόσμιες επιτυχίες των ερευνητικών προγραμμάτων πολλών αμερικανικών πανεπιστημίων, η διαχρονική φήμη και η απήχηση των πτυχίων τους στην παγκόσμια αγορά εργασίας, η προσιτή αγγλική γλώσσα, καθιστούν όνειρο ζωής τις σπουδές για εκατομμύρια νέους σε κάθε γωνιά της γης.

ΚΟΛΕΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Τα αμερικάνικα πανεπιστήμια και γενικότερα τα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης δεν στηρίζουν τη λειτουργία τους σε κρατικούς οργανισμούς.
Στις ΗΠΑ υπάρχουν περίπου 3.500 δημόσια και ιδιωτικά κολέγια και πανεπιστήμια. Τα κολέγια τείνουν να είναι μικρότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα που απονέμουν μόνο πτυχιακούς τίτλους σπουδών.
Τα πανεπιστήμια προσφέρουν το πλήρες φάσμα των ακαδημαϊκών τίτλων: Πτυχίο (Μπάτσελορ), Μεταπτυχιακό (Μάστερ) και Διδακτορικό (Phd).
Οι τρεις τύποι εκπαιδευτικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ είναι οι εξής:
1. Κολέγια διετούς φοίτησης:
Χορηγούν το πτυχίο Associate. Αυτό διακρίνεται σε Associate of Arts (ΑΑ) ή Associate of Science (AS) για τις θεωρητικές και θετικές επιστήμες αντίστοιχα.
Κάποια από τα ιδρύματα αυτά προσφέρουν σπουδαστικά προγράμματα σε τεχνικούς και επαγγελματικούς κλάδους, ενώ άλλα προσφέρουν προγράμματα που ισοδυναμούν με τα δύο πρώτα χρόνια των τετραετούς φοίτησης πανεπιστημίων ή κολεγίων.
2. Κολέγια και Πανεπιστήμια τετραετούς φοίτησης: Προσφέρουν προγράμματα πτυχιακών σπουδών στις ανθρωπιστικές, κοινωνικές και θετικές επιστήμες και χορηγούν πτυχία Bachelors, Masters και Ph.D
3. Τεχνολογικά Ινστιτούτα / Πολυτεχνεία:
Εστιάζουν κυρίως στις θετικές και πολυτεχνικές επιστήμες, χωρίς αναγκαστικά να αποκλείονται άλλοι κλάδοι σπουδών.
Είναι ισότιμα με τα πανεπιστήμια τετραετούς φοίτησης και προσφέρουν όλο το φάσμα των χορηγούμενων τίτλων της τριτοβάθμιας αμερικανικής εκπαίδευσης.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ
Η αλήθεια είναι ότι στη συγκεκριμένη χώρα τη μεγάλη φήμη για το επίπεδο σπουδών τους κατέχουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τα οποία βέβαια έχουν και ακριβότερα δίδακτρα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα δημόσια δεν εντάσσονται στα κορυφαία. Αρα η επιλογή πρέπει να γίνεται ανάλογα με την επιστήμη που θέλετε και τη φήμη που έχει το κάθε ίδρυμα στον συγκεκριμένο τομέα. Τα κρατικά πανεπιστήμια, πολλά από τα οποία κρατούν στον τίτλο τους τον όρο «State University» ή περιλαμβάνουν κάποια λέξη ενδεικτική της γεωγραφικής τους θέσης (Eastern, Northwestern κ.λπ.) τείνουν να είναι πολυπληθέστερα των ιδιωτικών.
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ
Ο βασικός πτυχιακός τίτλος που απονέμουν τα αμερικανικά πανεπιστήμια είναι το Bachelors Degree, το αντίστοιχο του δικού μας Πτυχίου.
Τα μαθήματα που διδάσκονται στο πρώτο και δεύτερο έτος σπουδών (Freshman και Sophomore Year), καλύπτουν ένα φάσμα γνωστικών πεδίων πολύ ευρύτερο της επιλογής του φοιτητή.
Τα δύο αυτά πρώτα χρόνια είναι σημαντικά για την οριστική επιλογή ακαδημαϊκού πεδίου από το φοιτητή, ο οποίος μπορεί να έχει εισαχθεί στο πανεπιστήμιο με σκοπό να σπουδάσει νομική, αλλά στην πορεία να ανακαλύψει ότι κάτι άλλο του πάει καλύτερα ή τον ενδιαφέρει περισσότερο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στις αιτήσεις τους προς τα πανεπιστήμια, μεγάλο ποσοστό Αμερικανών φοιτητών, στο πεδίο που πρόκειται να συμπληρώσουν τι θέλουν να σπουδάσουν γράφουν «undecided» δηλαδή αναποφάσιστος! Και αυτό μόνο αρνητικά δεν εκτιμάται από τους κρίνοντες την εισαγωγή. Είναι φυσιολογικό στην ηλικία των 18, ένας νέος να μη γνωρίζει απόλυτα τι θέλει ή τι μπορεί να κάνει με επιτυχία στη ζωή του.
Στο τρίτο και τέταρτο έτος σπουδών (Junior και Senior) τα μαθήματα εστιάζονται πλέον στην επιλογή του φοιτητή και σταδιακά εξειδικεύονται.
Οι φοιτητές τελειώνουν τις σπουδές τους, όταν συγκεντρώσουν έναν συγκεκριμένο αριθμό μονάδων (credits), οι οποίες μπορεί να είναι από 130 έως 180 ανάλογα με το πρόγραμμα σπουδών. Κάθε μάθημα μπορεί να παρέχει διαφορετικά credits.
Τα ίδια τα μαθήματα μπορούν να χωριστούν σε τέσσερις γενικούς τύπους:
Core Courses: Είναι υποχρεωτικά για όλους τους φοιτητές και παρέχουν θεμελιώδεις γνώσεις σε ένα ευρύ φάσμα γνωστικών πεδίων από μαθηματικά μέχρι φιλολογία, και από βιολογία μέχρι τις κοινωνικές επιστήμες (politics, economics, sociology κ.λπ.), το χορό και τις καλές τέχνες. Το πρόγραμμα σπουδών καθορίζεται ελεύθερα από κάθε πανεπιστήμιο.
Major courses: To major είναι όπως λέει και η λέξη το κύριο αντικείμενο σπουδών. Τα major μαθήματα αντιπροσωπεύουν ποσοστό από 25% έως 50% του συνόλου των μαθημάτων που πρέπει να συμπληρώσει ο φοιτητής για να πάρει το πτυχίο.
Minor Courses: Είναι το δευτερεύον αντικείμενο σπουδών που επιλέγει ο φοιτητής. Συνήθως τα minor μαθήματα είναι τα μισά από τα majors.
Ένας φοιτητής, δηλαδή, που μπορεί να παρακολουθεί οικονομικά, μπορεί να έχει 25 μαθήματα της κύριας κατεύθυνσης στα οικονομικά και 12 στις πολιτικές επιστήμες ως minor.
Elective Courses: Είναι οι επιλογές μαθημάτων, τις οποίες ο φοιτητής μπορεί να πάρει από κάθε τμήμα του πανεπιστημίου, ανεξαρτήτως της δικής του κατεύθυνσης.
Για όσα Ελληνόπουλα, λοιπόν, επιθυμούν να ανοίξουν δρόμους σπουδών, είτε προπτυχιακών είτε μεταπτυχιακών πέραν του Ατλαντικού, ιδού τα κορυφαία με βάση την έρευνα που διεξήχθη 30 Οκτωβρίου έως στις 2 Νοεμβρίου του 2010 από το Πανεπιστήμιο του Shanghai της Κίνας για λογαριασμό του «Academic Ranking of World Universities».
1: Harvard University (ΗΠΑ
2: Stanford University (ΗΠΑ)
3: University of California, Berkley (
ΗΠΑ
)
4: University of Cambridge (
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ
)
5: Massachusetts Institute of Technology/MIT (
ΗΠΑ
)
6: California Institute of Technology (
ΗΠΑ
)
7: Columbia University (
ΗΠΑ
)
8: Princeton University (
ΗΠΑ
)
9: University of Chicago (
ΗΠΑ
)
10: University of Oxford (
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ)

11: Yale University (ΗΠΑ)
12: Cornell University (
ΗΠΑ)

13: University of California, Los Angeles (ΗΠΑ)
14: University of California, San Diego (ΗΠΑ)
15: University of Pennsylvania (
ΗΠΑ
)
16: University of Washington, Seattle (
ΗΠΑ
)
17: University of Wisconsin, Madison (
ΗΠΑ
)
18: University of California, San Francisco (
ΗΠΑ
)
19: Johns Hopkins University (
ΗΠΑ
)
20: Tokyo University (
ΙΑΠΩΝΙΑ)

http://www.e-fungus.gr

Τα καλύτερα πανεπιστήμια της Αγγλίας: κατάλογος 2012

Παρουσιάζουμε τα καλύτερα πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας σύμφωνα με τον καινούριο κατάλογο του 2012 από την εφημερίδα Guardian.
Στο πεδίο Electronic Engineering, σταθερά παραμένει πρώτο, ίσως το πιο ποιοτικό και δύσκολο σε αυτό το πεδίο πανεπιστήμιο της Ευρώπης, το Πανεπιστήμιο του Southampton. Εκτός δεκάδας των κορυφαίων είναι το Imperial, αλλά το University of Manchester είναι αντυπωσιακά ανερχόμενο με το να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση.
Στα οικονομικά, το London School of Economics βρίσκεται στην τρίτη θέση, ενώ σε επιστήμες υπολογιστών η κατάσταση παραμένει πάνω κάτω περίπου η ίδια.
εντός της ημέρας θα δημοσιευτεί αναλυτικό άρθρο στο οποίο θα αναφέρονται η ποιότητα των σπουδών στην Αγγλία όπως και τα καλύτερα πανεπιστήμια ανά πεδίο. Μόνο στο Lifecrack!
source, credits: Guardian

Σας ενδιαφέρουν και αυτά…

24 Μαΐου 2011

Constantin Kavafis

Poète Grec né à Alexandrie en Egypte un 23 Avril 1863 d'une famille nombreuse originaire de Constsantinople dont il était le dernier enfant.  C’est dans sa ville natale et le jour de son anniversaire qui laissa son dernier souffle en 1933,  alors âgé de 70 ans.
Il passa son adolescence en Angleterre et resta deux années à Constantinople – il visita  fréquemment  la Grèce mais passa sa vie à Alexandrie.
Il fait incontestablement partie des plus grandes figures de la littérature grecque moderne alors qu’il était peu connu de son vivant.  Probablement aussi parce qu'il préférait livrer ses poèmes à des amis proches. Ses thèmes principaux étaient :  le sort, le conflit entre les idéaux et la réalité, l’amour homosexuel, l’art et la politique. Son œuvre est en permanence nourrie par l'histoire grecque d'où il ne cessera jamais de puiser son imagination. il se reclamait par ailleurs poète historien.
"Πολλοί ποιηταί είναι μόνον ποιηταί […] Εγώ είμαι ποιητής ιστορικός. Ποτέ δεν θα μπορούσα να γράψω μυθιστορήματα ή θέατρον : αλλ’ αισθάνομαι μέσα μου  125 φωνές να με λέγουν  ότι θα μπορούσα να γράψω ιστορίαν"
http://www.projethomere.com
"Nombre de poètes sont uniquement poètes […]  moi je suis un poète historien. Je suis incapable d’écrire des romans ou pour le théâtre mais je ressens au fond de moi (125) des voix me dire que je suis apte à écrire l’histoire"    
Kavafis a écrit en tout 154 poèmes dont 75 ne furent édités qu’en 1968 car ils se trouvaient dans des archives d’amis ainsi que 27 autres poèmes édités par lui même entre 1886 et 1898 mais qu’il n’avait ensuite pas dévoilé. Il est l’auteur de quelques essais en prose «Τα Ελγίνεια Μάρμαρα - Les marbres d’Elgin», «Οι Βυζαντινοί ποιηταί – Les poètes Byzantins», «Το Κυπριακόν ζήτημα – La question Chypriote», «Το Τέλος του Οδυσσέως- la fin d’Ulysse », «Μία σελίς της Τρωϊκής Ιστορίας – Une page de la guerre de Troie» etc..

La langue utilisée par Kavafis est un mélange de démotique et de Καθαρεύουσα (langue savante) avec des éléments de l’idiome de Constantinople. Ses poèmes étaient courts avec une absence presque totale de rime. Il prêta une attention particulière à la ponctuation  - Parmi ses poèmes les plus caractéristiques on retrouve :
Les murs- Τα τείχη, Τα παράθυρα - Les fenêtres, Κεριά- Les bougies, Περιμένοντας τους βαρβάρους En attendant les barbares, Ιθάκη - Ithaque, Θερμοπύλες - Thermopiles, Φωνές - Cris

Les poèmes de Kavafis ont été traduits dans de nombreuses langues: français, italien,  allemand,  etc..et même en  finnois – Le lauréat du Prix Nobel 1963 Georges Seféris était son grand admirateur  

Photo d'enfance de Kavafis

 






L'ensemble de son oeuvre
Plusieurs de ses poèmes se trouvent au format PDF dans les ressources que je propose mais aussi à partir de son site personnel que je mentionne plus bas. Pour ceux qui ne lisent pas le grec,  je conseille la version en anglais de son site où ses poèmes y sont traduits. Quelques autres aussi ont été traduits en français à partir du forum de Projet Homère.

23 Μαΐου 2011



Η συγγραφέας του Νησιού.

To Νησί ήταν το πρώτο σας βιβλίο. Πώς ήταν η μετάβαση από την ταξιδιωτική λογοτεχνία στη συγγραφή μυθιστορήματος;
Ήταν πολύ διασκεδαστική η εμπειρία της συγγραφής μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είχα δημιουργήσει με τη φαντασία μου. Για μένα η διαφορά μεταξύ δημοσιογραφίας και λογοτεχνίας είναι σαν τη διαφορά μεταξύ του να περπατάω και να πετάω. Υπάρχει, βέβαια, ο σύνδεσμος μεταξύ της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας και του μυθιστορήματος. Για παράδειγμα, στο Νησί η Σπιναλόγκα η ίδια έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Περιμένατε την απίστευτη επιτυχία του βιβλίου;
Όχι. Ήταν μια υπέροχη έκπληξη. H λέπρα δεν είναι πολύ «εμπορικό» θέμα.
Ποια ήταν η διαφορά στον τρόπο που αντιμετώπισαν το ελληνικό και το αγγλικό ακροατήριο αλλά και οι κριτικοί το βιβλίο σας;
Δεν νομίζω ότι υπήρχε κάποια σοβαρή διαφορά. Νομίζω ότι οι Έλληνες αναγνώστες αντιδρούν πιο έντονα από τους Βρετανούς στην εικόνα ενός βαρκάρη που διασχίζει τη θάλασσα, μια και αυτό έχει έναν ισχυρό μυθολογικό παραλληλισμό, που οι Έλληνες ίσως να γνωρίζουν καλύτερα από τους Βρετανούς.
Αναφέρατε ότι αυτό που σας ώθησε να γράψετε την ιστορία της Σπιναλόγκα ήταν η συναισθηματική πλευρά μιας ιστορίας που νιώθατε ότι έπρεπε να γραφτεί. Αυτό ήταν κάτι που το συνειδητοποιήσατε άμεσα;
Ήξερα αμέσως ότι έπρεπε να γράψω μια ιστορία για τη Σπιναλόγκα. Η πρώτη μου επίσκεψη ήταν ένα ταξίδι με καράβι από το απέναντι χωριό - είχαμε ακριβώς μια ώρα από τη στιγμή που μας άφησε το πλοίο μέχρι να έρθει να μας πάρει. Μέχρι να φύγουμε είχα ήδη σκεφτεί τον πυρήνα της ιστορίας. Οπότε ναι, ήταν μια άμεση σύλληψη.
Πώς δέχτηκε η τοπική κοινότητα στην Κρήτη το βιβλίο σας; Μετά τη δημοσίευση του βιβλίου σάς πλησίασαν άνθρωποι με τις δικές τους ιστορίες για τη Σπιναλόγκα;
Νομίζω ότι οι Κρητικοί αγκάλιασαν το βιβλίο. Έχει σίγουρα βοηθήσει τον τουρισμό στην περιοχή κοντά στη Σπιναλόγκα. Ναι, άκουσα περισσότερες ιστορίες για τη Σπιναλόγκα, αφού δημοσιεύτηκε το βιβλίο, αλλά χαίρομαι πολύ που δεν τις είχα ακούσει πριν το γράψω. Καμιά φορά η πληροφορία επεμβαίνει στη δημιουργική διαδικασία και το αποτέλεσμα είναι ένα βιβλίο-υβρίδιο φανταστικών και πραγματικών γεγονότων (αυτό που ονομάζεται στα αγγλικά «faction»). Δεν ήθελα κάτι τέτοιο. Είναι ένα τελείως διαφορετικό είδος.
Έχετε πει ότι είχατε προσφορές από το Χόλιγουντ, αλλά τις απορρίψατε. Γιατί;
Ναι, και απέρριψα και πολλές ακόμα προσφορές. Στην πραγματικότητα είναι αρκετά εύκολο να πουλήσει κανείς τα δικαιώματα ενός μπεστ σέλερ, αν και πολύ συχνά κάποιος ιδιώτης ή κάποιος οργανισμός αγοράζει τα δικαιώματα και μετά δεν κάνει τίποτα με το βιβλίο, που μένει ξεχασμένο σε ένα συρτάρι. Ο λόγος που απέρριψα την προσφορά από το Χόλιγουντ ήταν ότι δεν ήμουν πεπεισμένη ότι ο εν λόγω παραγωγός θα έδειχνε ευαισθησία στο θέμα της λεπρας. Ήταν πολύ σημαντικό για μένα να αντιμετωπίσει κανείς τους λεπρούς με αληθινή φροντίδα και σεβασμό. Βέβαια, στο μέλλον μπορεί να υπάρξει κάποια χολιγουντιανή ταινία. Τα δικαιώματα της ταινίας είναι ακόμα available.
Πώς αποφασίσατε να πείτε το «ναι» σε μια διασκευή του Νησιού από έναν μεγάλο ελληνικό τηλεοπτικό σταθμό; Πώς σας έπεισαν ότι θα έμεναν πιστοί στο πνεύμα του βιβλίου;
Συμφώνησα στη διασκευή του Mega, βασισμένη στο γεγονός ότι θα μπορούσα να γνωρίσω τον σκηνοθέτη πριν υπογράψω το συμβόλαιο και θα μπορούσα να έχω συμμετοχή στα σενάρια, στο κάστινγκ και στη μουσική. Όταν γνώρισα τον σκηνοθέτη, τον Θοδωρή Παπαδουλάκη, που είναι Κρητικός, ήμουν πολύ σίγουρη ότι το όραμά του θα κατέληγε σε κάτι που θα πλησίαζε το πνεύμα του βιβλίου.
Σε τι βαθμό ασχοληθήκατε με την τηλεοπτική σειρά;

Η συγγραφέας του Νησιού.

Η Βικτόρια Χίσλοπ μιλά για το μεγαλύτερο μπεστ σέλερ των τελευταίων ετών και για την προσωπική της συμμετοχή στο σίριαλ που ξεκίνησε πριν από μία εβδομάδα.

Ασχολήθηκα πάρα πολύ στο στάδιο του γραψίματος του σεναρίου και ήμουν εκεί αρκετό χρόνο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Έπαιξα ως κομπάρσος σε κάποιες σκηνές της Σπιναλόγκας, έδωσα τις συμβουλές μου για κάποια συγκεκριμένα πράγματα που είχα στο μυαλό μου για τα σκηνικά καθώς και πάρα πολλά άλλα. Οπότε, η συμμετοχή μου στη διασκευή ήταν πολύ πιο ουσιαστική από όσο των περισσότερων συγγραφέων.
Μετά το Νησί, γράψατε το Γυρισμό, σχετικά με τον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο, και τώρα γράφετε ένα τρίτο βιβλίο για την Ελλάδα. Θέλετε να μας πείτε μερικά παραπάνω πράγματα γι' αυτό;
Αχ, δεν μιλάω ποτέ για τα βιβλία μου πριν τα τελειώσω. Για το Νησί συνήθιζα να λέω στους γύρω μου ότι είναι «μια ιστορία αγάπης που εκτυλίσσεται σε ένα ελληνικό νησί» και για το Γυρισμό έλεγα στον κόσμο ότι ήταν «για μια χορεύτρια του φλαμένκο που επιζεί από τον εμφύλιο πόλεμο». Για το τρίτο βιβλίο λέω: «Εκτυλίσσεται στην Ελλάδα και εκφράζει την αγάπη μου γι' αυτήν τη χώρα».
πηγή: http://www.lifo.gr

H συγγραφέαςVictoria Hislop μιλάει για το bestseller “Το Νησί”

 
 
hislop-book_h_633_451.jpgΛίγο πριν ξεκινήσει η πολυαναμενόμενη σειρά του Mega “Το Νησί”, η συγγραφέας του βιβλίου που έγινε bestseller, μαγεύοντας μικρούς και μεγάλους μιλά στο TLIFE.
Άπλή και ευδιάθετη η Victoria Hislop που συγκίνησε χιλιάδες ανθρώπους μέσα από την ιστορία της για τη Σπιναλόγκα και τον τρόπο διαβίωσης των λεπρών στο νησί αποκαλύπτει από που προήλθε η έμπνευση γι' αυτό το βιβλίο και γιατί δεν επέτρεψε να γυριστεί η ιστορία της σε ταινία του Χόλιγουντ.“Το Νησί” είναι ένα βιβλίο που έγινε διεθνές bestseller με 2.000.000 πωλήσεις εκ των οποίων 300.000 πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα και συνεχίζονται με εκπληκτικούς ρυθμούς.

Η πρώτη του έκδοση έγινε το 2005 στην Αγγλία, ακολούθησε η μετάφραση και η κυκυκλοφορία του στην Ελλάδα το 2007 και σε ακόμη 23 χώρες, ώστε μέσα σε 4 χρόνια να εκτοξευθεί στις λίστες των πιο επιτυχημένων μυθιστορημάτων παγκοσμίως.

Η γνωστή συγγραφέας αποκαλύπτει πως η έμπνευση για την ιστορία της ήρθε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στην Κρήτη. “
Το 2001 είχα πάει διακοπές με την οικογένειά μου στην Κρήτη. Κάποια στιγμή φύγαμε με μια βάρκα και πήγαμε στο νησί. Τότε πίστεψα πως αυτό ήταν ένα πολύ διαφορετικό μέρος, με πολύ καλή ατμόσφαιρά και ενέργεια. Έτσι από το πρώτο, κιόλας, απόγευμα άρχισα να γράφω. Η έμπνευση ήρθε αμέσως, δεν περίμενα στιγμή”, σημειώνει χαρακτηριστικά....Παράλληλα, η Victoria Hislop μιλά για τη βοήθεια που είχε στη συγγραφή του βιβλίου από έναν Κρητικό που είχε γνωρίσει εκεί και αναφέρει πως επειδή η ιστορία της ξυπνά μνήμες σε οικογένειες που είχαν ανθρώπους στη Σπιναλόγκα, προσπάθησε να είναι πολύ προσεχτική.

 “
Για 'μένα ήταν πολύ σημαντικό να είμαι προσεχτική με τις αυθεντικές ιστορίες και υπήρχε και η βοήθεια ενός Κρητικού, του Μανώλη Φουντουλάκη, που έζησε σ' αυτά τα μέρη και μου μίλησε πολύ για τον τρόπο ζωής τους και μου έλεγε να προσέχω γιατί είναι πραγματική ιστορία και όχι ένας μύθος ή κάτι που ανήκει στη φαντασία”, λέει χαρακτηριστικά.

Γιατί όμως, η συγγραφέας δεν δέχτηκε την μεταφορά του βιβλίου στο Χόλιγουντ, αλλά προτίμησε μια ελληνική σειρα;

Όπως αναφέρει στόχος της είναι να παρουσιαστεί η ιστορία όσο πιο ανθρώπινα γίνεται. “Δεν ήθελα “Το Νησί” να γίνει μια ταινία στο Χόλιγουντ γιατί φοβήθηκα ότι θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ταινία τρόμου, αναφέρει και προσθέτει: “Οι χολιγουντιανές παραγωγές υπερβάλλουν και υπήρχε ο κίνδυνος να παρουσιάσουν τα σημάδια της ασθένειας με τέτοιο τρόπο που να κάνουν τους ανθρώπους αυτούς να μοιάζουν τρομακτικοί. Εγώ ήθελα να παρουσιαστεί αυτή η ιστορία των ανθρώπων που προσβλήθηκαν από τη λέπρα, αλλά συνεχίζουν να είναι συνάνθρωποί μας και έχουν ανάγκη από φροντίδα. Ήθελα να επικεντρώνεται στις ανθρώπινες ιστορίες και όχι μόνο στην ασθένεια”.

Τέλος, η ίδια ανέφερε πως η συνεργασία με το Mega και το αποτέλεσμα της τηλεοπτικής σειράς “Το Νησί” είναι πολύ καλή και της αρέσει ιδιαίτερα. Μάλιστα, δεν διστάζει ν' αποκαλύψει ότι πρόκειται για μία εξαιρετική παραγωγή σε όλα τα επίπεδα.
Οι ηθοποιοί είναι παραπάνω από εκπληκτικοί και δεν θα μπορούσαν να μοιάζουν περισσότερο με τους ήρωες που εγώ είχα φανταστεί”, συμπληρώνει.
 
Νατάσσα Στρόβιλα για το Tlife
Πηγή: http://tvnea.blogspot.com/2010/10/h-victoria-hislop-bestseller.html